שאלות מקדימות שיש לשאול:
לפני שבונים תוכנית שיווק באינטרנט, כדאי לשאול מספר שאלות בסיסיות. התשובות לשאלות הן שיקדמו אותנו לעבר עסק מוצלח ברשת:
-
מיהם הלקוחות ומהו המוצר? יש לגבש קונספט עסקי
-
כיצד נגיע אל הלקוחות? יש לבנות אסטרטגיית שיווק
-
איך יפעל אתר האינטרנט? איפיון האתר לפרטי פרטים
-
כיצד יגיעו גולשים לאתר? SEO, תוכן שיווקי ברשת, יח"צ
-
האם התוכנית פועלת? מעקב שוטף אחר התקדמות לפי יעדים
בסופו של דבר, בהנחה שיש לך מוצר טוב וקהל לקוחות זמין, האתגר הגדול ביותר הוא לייצר תנועת גולשים יפה לאורך זמן. ישנם אמצעים רבים להגיע אל לקוחותיך והמוביל שבהם הוא מנועי החיפוש. אין צורך לרדוף אחר לקוחות פוטנציאליים, אלא פשוט להופיע בעמוד הראשון בגוגל בשעה שהם מחפשים את המוצר שלך. כיצד מטפסים בדירוג האתרים של גוגל?
ישנן 2 דרכים עקריות לקידום אתר:
קידום אתרים אורגני (SEO) – חברות כמו
SEOleader מציעות לך פיתרון מקיף של
קידום אתרים באינטרנט, שמטרתו להביא את אתר האינטרנט שלך למקומות הראשונים בגוגל. התהליך כרוך בתכנון מקדים, בדיקות שוק ובניית אסטרטגיה שיווקית. ישנו מגוון אדיר של כלים באמצעותם נוציא לפועל את האסטרטגיה השיווקית. בטווח הארוך, קידום אתרים אורגני הינו בד"כ הפיתרון השיווקי המשתלם ביותר עבור הלקוח.
קמפיין ממומן בגוגל (PPC) - גוגל וחברות נוספות בשוק מציעות ללקוחות לבנות קמפיין פרסומי באינטרנט, המיועד להופיע בסמוך לתוצאות החיפוש "האמיתיות" בגוגל. כלומר ברגע שלקוח יחפש את המוצר שאתה מוכר, האתר יופיע בצד כפרסומת. היתרון של קמפיין מסוג זה הוא שהוא מביא לקוחות לעסק באופן מיידי. החיסרון הבולט של
פרסום בגוגל הוא העלות הגבוהה שהעסק שלך משלם פר לקוח והתלות שנוצרת לאורך זמן (מה יקרה אם מחיר הקליקים יוכפל עוד חצי שנה?).
ישנן דרכים נוספות להביא גולשים אל האתר שלך:
שיווק במדיה חברתית (SEM) – השיח הצרכני מתקיים כיום בעוצמה רבה בפלטפורמות הבאות: פורומים, בלוגים,
אתרי טיפים ורשתות חברתיות. חברות פותחות כרטיסי עסק ברשתות חברתיות, גולשים מתייעצים לפני רכישת מוצרים ואנשים פרטיים מפרסמים כמויות אדירות המלצות למוצרים. ניתן לעשות שימוש במדיה החברתית כדי להעביר את המסר השיווקי שלך אל קהל היעד.
שיווק ויראלי – שיווק אינטרנטי חדשני שאינו מבוסס על קניית שטחי פרסום מהמדיה המסורתית. סרטון ויראלי מוצלח מסוגל להפיץ מסר שיווקי חדש למאות אלפי גולשים בתקציב שגודלו עשירית מתקציב מקביל במדיה המסורתית. כמובן שצריך לדעת כיצד לתכנן ולבנות קמפיין שכזה כמו שצריך.
חשוב לזכור!
הבאת גולשים רבים לאתר אינה ערובה להצלחת
שיווק באינטרנט. יש לוודא שגולשים שנכנסו לאתר ישהו מספק זמן באתר ויקבלו את מבוקשם. אם האתר שלך מוכר מוצרים, יש לכוון את הגולשים בצורה חכמה אל דפי המכירה. אם האתר שלך מייצר תוכן - יש להקפיד על פרסום תוכן שיווקי איכותי, יש לאפשר לגולשים ניווט יעיל וידידותי ומומלץ לקשר בין נושאים משיקים בתוכן האתר.
באינטרנט "
התוכן הוא המלך" ולכן אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר הוא תוכן ייחודי ועשיר. אין זה משנה אם אנו מבצעים
קידום אתרים בגוגל, כותבים בלוגים או מגיבים בפורומים. ברגע שנפיץ תוכן איכותי ברשת עוד ועוד גולשים יבואו אלינו. לא תמיד הגודל הוא קובע! גם אם הקמתם אתר קטן - ברגע שהתכנים שלכם מקוריים ובעלי ערך אמיתי לגולשים, הגולשים לא יפסיקו לבקר אצלכם ויצרו עבורכם עוד ועוד הזדמנויות שיווקיות.