רישום דומיין – חשיבות עצומה
מקדמי אתרים מובילים ברחבי בעולם מפרסמים מדי כמה שבועות את רשימת הפרמטרים הארוכה, המשמשת את גוגל לדירוג אתרים במילות החיפוש השונות: צפיפות מילות מפתח, אזכורים בכותרות, יחס טקסט-קוד, מהירות טעינת דף, מיקום גיאוגרפי, שפה,
Bounce Rate,
PR, עמודים, זמן שהייה, כמות דפים נצפים ועוד ועוד. האתגר של מקדמי אתרים הוא לנסות להבין אילו מבין מאות ואלפי הפרמטרים הם בעלי המשקל הגדול ביותר.
דומיין – פרמטר מהותי לקידום אתרים
כיום כבר ידוע מעבר לכל ספק - שם הדומיין משפיע מאד על תוצאות הקידום שלנו בגוגל. האמת שזה הגיוני מאד! הדומיין הוא השם שלנו באינטרנט. כמו ששמות המשפחה שלנו במציאות מתארים הרבה פעמים את העסק המשפחתי, כך שם הדומיין שלנו מספר על אופי הפעילות, אופי המוצרים ואופי השירותים שלנו. ברוב המקרים, נסכים שמושג מסוים יופיע בשם הדומיין שלנו – רק אם הוא מאד רלוונטי לעסק שלנו. לכן כדאי להקדיש זמן ומחשבה לנושא של
רישום דומיין לאתר העסקי שלכם.
דוגמאות לאפקט של רישום דומיין
רישום דומיין במושג תחרותי מדויק הוא ערובה להצלחה, או לפחות הצעד הראשון להשגת המטרה. הדוגמאות לכך רבות, בעיקר באתרים בשפה האנגלית. הקישו למשל את המילים הללו במנועי החיפוש:
chess, blog, trip, vacation, games, cars... מיד תיווכחו לדעת שאתרים עם דומיין כמו
www.cars.com יופיעו גבוה מאד בתוצאות החיפוש. אם נעיין בשאר התוצאות בעמוד הראשון, נוכל להבחין שגם בהן, המושג המחופש מופיע בוריאציה כלשהי בתוך הדומיין.
רישום דומיין בעברית
בארץ, מרבית החיפושים מתבצעים בשפה העברית. האם חייבים לרוץ ולבצע רישום דומיין בעברית? לא חייבים לרוץ, אבל בהחלט כדאי לשקול זאת בחיוב. הרי ההגיון הוא אותו ההגיון בכל שפה. הדומיין מרמז באופן עבה וברור על אופי הפעילות שלנו. כל
מקדם אתרים יודע שמילת המפתח בתחום של קידום אתרים היא "
רלוונטיות" – ובכן ככה יוצרים רלוונטיות!
האם כדאי להחליף את הדומיין הקיים?
רישום דומיין חדש בעברית לא חייב להחליף את הדומיין הוותיק שלכם עבור העסק (גם לוותק יש משקל כמובן). רכישת דומיין בעברית בתחום התחרות שלכם יכולה לשמש לשתי מטרות מרכזיות: הראשונה היא הקמת אתר תומך לעסק שלכם, בעל תכנים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. המטרה השנייה של רישום דומיין כזה היא חסימת מתחרים בתחום.
מתלבטים עדיין? המחיר ישכנע אתכם
רישום דומיין בעברית עולה משהו כמו 80 ש"ח לשנה. מדובר בהוצאה זניחה. מבחינה אסטרטגית-שיווקית בהחלט מומלץ לרשום שם דומיין במושג רלוונטי לתחום העיסוק שלכם. זה עובד!
>>קראו עוד אודות
רישום דומיין לריסלרים בארץ.